AWET MUDA: Apa yang Perlu Dibuat?

Best kan kalo muka kita comel je sampai ke tua. Kita mampu, percaya pada diri! Hihi.. mungkin tak secomel seperti masa kecil. Tapi paling kurang, tak nampak lebih TUA dari usia sebenar.

Awet muda. Bagaimana? Asid amino (terkandung dalam protein) penting untuk membina otot, kuku, rambut, darah, organ, kulit, gland dan lain-lain. Pengambilan asid amino yang kerap dan berterusan adalah KUNCI kepada awet muda.

Protein adalah bahan UTAMA dalam PEMBENTUKAN pelbagai ORGAN & TISU dalam badan serta komponen utama kepada HORMON manusia. Ia juga merangsang PSIKOLOGI.

Maka, setiap organ kita memerlukan protein. Kekurangan protein menyebabkan kelemahan dalam sistem imun untuk merawat penyakit, masalah lebihan air yang tinggi dalam badan, kehilangan kepejalan otot, perubahan warna rambut, bantut pertumbuhan, masalah penghadaman, masalah penghasilan darah dan hormon. Dan akhirnya boleh membawa kepada kegagalan fungsi organ yang akhirnya boleh membawa kepada kematian.

Persoalannya, apakah mencukupi susu, telur, daging, ayam (sumber protein) yang diambil seharian? Kenapa dah makan tapi masih mempunyai tanda-tanda kekurangan protein?

Tahukah anda? Protein terdiri daripada 20 jenis asid amino yang setiap satunya akan menghasilkan jenis protein yang berbeza mengikut kepada keperluan protein dan enzim yang diperlukan oleh tubuh. Terdapat asid amino tertentu yang dapat dihasilkan sendiri oleh tubuh. Ini dikenali sebagai asid amino tak perlu. Manakala asid amino yang tak boleh dihasilkan oleh tubuh harus diperoleh dari sumber pemakanan dikenali sebagai asid amino perlu.

Kini banyak ujian klinikal telah membuktikan protein soya adalah faktor utama dalam penjagaan kesihatan yang unggul. Walau bagaimanapun, soya yang digunakan hendaklah dipastikan TIDAK TERDEDAH pada PERUBAHAN GENETIK (daripada benih hingga kepada pengeluaran). Sesetengah protein soya diproses dengan alkohol. Cara pemprosesan ini bukan sahaja menghilangkan isoflavon yang bermanfaat, malah membentuk kontaminasi bersilang dengan bahan-bahan kimia yang digunakan dalam pemprosesan.

Menjadi pilihan dan amalan mama sejak 2 tahun lepas, 1 hingga 3 scoop ESP (Energizing Soy Protein) sebelum breakfast. Satu hidangan ESP bersamaan dengan 2X daging + 4X telur + 12X susu. Rendah lemak, tiada kolestrol, tiada asid urik dan sangat mudah diserap oleh tubuh. Soya yang digunakan adalah jenis non-GMO dan diproses pada suhu rendah dan dicuci menggunakan air dan membekalkan kita dengan keseluruhan kebaikan soya. ESP lengkap dengan vitamin, mineral dan indeks glisemik yang rendah.

ESP bukan saja memberi kesan awet muda, tetapi juga baik untuk hormon, mencegah kanser, meremajakan kulit, membekalkan tenaga, membaiki pigmentasi dan memperbaiki memori.

Apa lagi.. lepas ni jom ber-ESP dan jadikan diri kita LEBIH SIHAT & CANTIK!

Nak tau lebih lanjut dan order, hubungi mama untuk konsultasi KHAS.

Better health, best lifestyle

Love,
Mama Qaiser
019 669 8385

AWET MUDA: Apa yang Perlu Dibuat?

1 comment... add one now

Faiz Saaid Faiz Saaid 23 July 2024 at 12:11
ESP ni memang wajib , sedap sungguh. bukan sahaja cantik,malah boleh kurus