Kehilangan Tulang Selepas 40 Tahun Kerana Kekurangan Kalsium

Jisim tulang berkembang pada maksimum pada umur 28 tahun dan berkurangan selepas umur 40 tahun, kepadatan tulang mula menurun dengan cepat.

Keperluan mengambil KALSIUM bagi umur <40 tahun, adalah untuk MEMBINA TULANG dan bagi umur >40 tahun adalah untuk MENGHALANG KEHILANGAN TULANG.

Selain MENGUATKAN TULANG, kandungan KALSIUM dalam Ostematrix juga memberi manfaat kesihatan lain pada tubuh. Antaranya, memperbaiki KEJANG & KEBAS, meringankan STRESS, memperbaiki masalah SENGGUGUT, PENGALKALIAN tubuh dan memperbaiki hiperaktiviti PERUT & GASTRIK.

VITAMIN D juga terkandung dalam Ostematrix yang meningkatkan PENYERAPAN kalsium & fosforus untuk meninggikan ketumpatan TULANG dan menguatkan KERANGKA.

MAGNESIUM, menggalakkan komposisi TULANG dan RAWAN, juga membantu SISTEM SARAF, mengaktifkan ENZIM TUBUH untuk menghasilkan tenaga, pengcutan saraf dan otot, menstabilkan DENYUTAN JANTUNG, memudahkan rembesan keluar sisa dari PERUT dan USUS; menghalang endapan kalsium; melarut dan mengurangkan formasi BATU KARANG atau BATU HEMPEDU.

ZINK, BORON, MANGANES, KUPRUM, memelihara METABOLISME KERANGKA dan PERTUMBUHAN OTOT, menyusun ENZIM yang diperlukan untuk membaiki TULANG, RAWAN dan menghalang ARTHRITIS.

4 biji OSTEMATRIX sebelum tidur untuk kesan optimum pada tubuh. Tidur (rehat mencukupi) walau sekejap dan bangun dengan lebih segar. Inshaa Allah.

Love,
Mama Qaiser
019 669 8385

0 comment... add one now