Produk Penjagaan Diri dan Kecantikan Mengganggu Kesuburan..! Betul ke?

Produk penjagaan diri dan kesihatan yang mengandungi PARABEN, lebih tepatnya.

Cuba korang check label ingredients pada syampu, sabun mandi, lotion atau apa- apa saja toiletries/kosmetik mahupun supplement yang digunakan.

Ada tak PARABEN? 

•Butylparaben-pengawet KOSMETIK
•Ethylparaben-aditif MAKANAN
•Hepthylparaben-aditif MAKANAN
•Methylparaben-pengawet
•Propylparaben-pengawet KOSMETIK (sabun mandi, lotion, syampu, deodarant), FARMASEUTIKAL (ubat atau supplement), MAKANAN

Kenapa dengan paraben?

Ia adalah benzoic acid versi SINTETIK. benzoic acid ni terhasil secara semulajadi dalam buah-buahan dan bila ia dihasilkan secara sintetik ia dipanggil paraben.

Paraben digunakan sebagai 'preservative' dalam bahan-bahan macam ubat, makanan,  kosmetik, sabun, syampu, deodarant... (dan yang buat losen jadi likat)

Apa masalah dengan paraben?

FDA & industri mengkelaskan paraben sebagai SELAMAT jika digunakan dalam amaun tertentu.



Tapi, researchers ada buat banyak kajian & mendapati paraben adalah HORMONE DISTRUPTOR (ganggu hormone), mengurangkan KUANTITI SPERMA & CARCINOGENE (punca kanser) walau diguna dalam kuantiti sedikit sebab ia BERKUMPUL dalam badan kita.

Ingat! Paraben adalah SELAMAT untuk digunakan bagi amaun tertentu saja tetapi bagaimana amaun yang BERKUMPUL dalam BADAN (tisu) yang diserap masuk???

Jadi, korang nak ke ANAK KECIL atau korang yang MENGANDUNG menggunakan produk yang mengandungi PARABEN?

Pastinya tidak kan?

Bagi yang mengalami MASALAH KESUBURAN terutamanya, tiba masa untuk menukar produk KOSMETIK/toiletries (syampu, sabun mandi, lotion, deodarant)dan/atau ubat/supplement yang mengandungi PARABEN.

Kenapa? Kerana paraben MENGGANGGU HORMON lelaki dan wanita, MENGGANGGU SISTEM REPRODUKTIF dan MENGURANGKAN kuantiti SPERMA.

Jika hormon tak seimbang, sistem reproduktif tidak sihat dan sperma tidak cukup untuk disenyawakan, bagaimana korang nak atasi masalah kesuburan kan?

Kehidupan yang lebih sihat bermula dengan bahan-bahan yang lebih sihat iaitu khazanah alam, sumber paling mengagumkan di dunia.

Dalam produk Shaklee TIADA PARABEN, walaupun ia adalah 'selamat dalam kuantiti sikit' as guaranteed by FDA & industrial standard. 

Penjagaan diri dan kecantikan Shaklee

1. NUTRIWHITE


2. ENFUSELLE

3. PROSANTE


4. HERBAL BLEND-multipurpose cream

Masih belum terlambat untuk BERUBAH.
Cegah sebelum parah. Dan, mencegah lebih baik dari merawat.

Jom tukar produk penjagaaan diri korang sekeluarga SEKARANG. Dapatkan produk ini dari mama.

Sebarang pertanyaan berkaitan produk boleh hubungi mama. Konsultasi Eksklusif disediakan.

Love,
Mama Qaiser


0 comment... add one now