Kenapa Dah Ambil Milkbooster Tapi Susu Masih Sikit


Coklat, kek, aiskrim, durian.. Milk-booster mama. Tapi tak boleh la nak makan SETIAP HARI untuk BANYAKKAN susu.

Sama lah jugak dengan apa-apa makanan dan minuman MANIS, mengandungi GULA. Walaupun ianya membantu ibu membanyakkan susu, tapi TAK BOLEH dijadikan amalan pemakanan harian.

Mama tumpang kesian pada ibu-ibu yang sangat terdesak nak banyakkan susu dan berkongsi masalah dan diberitahu tentang milk-booster yang manis-manis ni. Selalunya minuman lah. 😔

SEMINGGU SEKALI takpe lah. 

Rules nya, kena tau susu tu sendiri terdiri daripada unsur AIR, KALSIUM, PROTEIN. Jadi cari sumber makanan yang mengandungi KALSIUM & PROTEIN. AIR (plain water) perlu minum sekurang-kurangnya 3 liter sehari.

STRESS adalah milk-killer! Sekalipun dah makan dan minum milk booster secukupnya, tapi kalau stress, susu akan drop. Ambek makanan dari sumber OMEGA-3 & VITAMIN B yang merupakan MOOD-BOOSTER.

Rajin PAM dan MENYUSU sekerapnya, sekurang-kurangnya 2 jam sekali. Jangan biarkan breast keras dan engorge. Penghasilan susu berdasarkan demand-supply. Makin kerap dipam/menyusu (demand), makin banyak susu dihasilkan (supply).

Makanan dan minuman MANIS, sangat tidak baik untuk usus si ibu. Apetah jika diambil setiap hari. Penghasilan susu badan yang BERKUALITI sangat bergantung pada usus si ibu. Sekalipun susu banyak (kesan milkbooster manis), tapi susunya KURANG BERKUALITI. Malahan, membahayakan kesihatan jangkamasa buat si ibu.

Banyakkan berdoa, buatlah apa-apa yang menggembirakan hati ibu.. Makan dan minum yang sihat dan menyihatkan. Inshaa allah susu akan banyak. 

LOBAK PUTIH, PEGAGA, JANTUNG PISANG pun milk booster mama. Tapi mama memang top-up keperluan nutrisi dengan produk shaklee. 

Badan cukup zat, inshaa allah organ dapat bekerja dengan baik. Nak kurus ke, nak cantik ke, nak susu banyak ke... Inshaa allah no problem! 😉

Love,
Mama Qaiser & Qaisara

0 comment... add one now